Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

POMOCY!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna -> Zajęcia / Archiwum studia inżynierskie(ES) / 7 SEMESTR / Badania Pojazdów Samochodowych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawjeu
Prezes



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:13, 15 Sty 2011    Temat postu: POMOCY!!!

Dr Maćkowski przywalił mi następującym tematem(oczywiście wymóg aby uzyskać zaliczenie): przyczyny spadku zużycia paliwa po zastosowaniu paliwa o większej liczbie oktanowej. Wypociłem się, walnąłem referacik taki: [link widoczny dla zalogowanych] (treść w linku i okazuje się że nie o to mu chodzi, cytuję"Pisze Pan jak poeta, pięknie i bez sensu. Miał Pan udowodnić przyczyny spadku zużycia paliwa po zastosowaniu paliwa o większej LO. Powodzenia.
")i. Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek sugestie to błagam pomocy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubatini
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 3:08, 15 Sty 2011    Temat postu:

ja bym poczytal w ksiazce mackowskiego apropo lotnosci paliw bo jak cos tam zerknalem to ta lotnosc uzalezniona od lo ma wplyw na spalanie.. na forach ludzie pisza ze 98 raczej rzadziej sie chrzci wiec tez ma to wplyw, w 99+ sa etery.. ja obstawiam ze mackowski bedzie chcial jakies wzory chemiczne, odwolanie sie do tego ze 98 pali sie wolniej, jest bardzij lotna czyli wagowo mniej jej schodzi(?) ponizej masz link gdzie chlopaki badali moc na hamowni w zaleznosci od wahy
[link widoczny dla zalogowanych]
pewnie trza sie tez odwolac do tego ze jest inny kat wyprzedzenia zaplonu i predkosc obrotowa silnika - te parametrry sa zmieniane przez systemy antystukowe... z jakiegos forum:"(...)Marnie działające czujniki spalania stukowego w popularnych autach niekoniecznie optymalnie ustalają moment zapłonu. "ale nie umiem znalesc jak.. mackowski tylko wspomina laskawie o tym w swej ksiazce... no a przedewszystkim efekt placebo fundowany przez koncerny za pomoca reklam... ja bym jeszcze obadal czy ta zwiekszona lotnosc to nie ma jakiegos wplywu ze mieszanka spala sie lepiej dokladniej etc co w konsekwencji wplywa na dobre spaliny i wsp. lambda zblizony do 1... dobra poswiecilem godzine szpeerajac by Ci pomoc... tyle co umialem to wynalazlem.. teraz lecejuz w kime i powodzenia;)

ps
jeszcze cos takiego znalazlem:
"Wyższa LO sprawia, iż możliwe jest uzyskanie w silniku iskrowym wyższych stopni sprężania, co poprawia sprawność silnika i pozwala uzyskać większą moc. czyli wieksza sprawnosc = wiecej energii uzyskamy z jednostki paliwa"

"Teoretyzujesz bez pełnych danych. Wartość energetyczna to jedna sprawa
a sprawność silnika to druga. Jeśli ECM silnika potrafi na tyle
wyprzedzić zapłon, żeby w pełni wykorzystać możliwości jakie daje, to
może wzrosnąć sprawność niwelując _niewielką_ stratę na wartości
opałowej.

Ale istotniejsze jest zupełnie co innego: benzyna 95-oktanowa w
rzeczywistości może być mniej wartościowa, zmuszając ECM do opóźnienia
zapłonu i pogorszenia sprawności silnika. W przypadku benzyny
98-oktanowej spadek jej liczby oktanowej może się mieścić jeszcze w
zakresie wysokiej sprawności silnika."


Ostatnio zmieniony przez zubatini dnia Sob 3:40, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dorian
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Chorzowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:26, 15 Sty 2011    Temat postu:

po przeczytaniu początku tego tekstu (http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf), stwierdzam, ze pisał go totalny laik, więc na Twoim miejscu raczej bym się nie sugerował tym co piszą chłopaki od tuningowanego cc sporting z przedpotopowym silnikiem, bo jak Maćkowski by to zobaczył, to już raczej nie dał by Ci szansy na poprawę...
straszne herezje tam wypisują...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarcinWieczorek




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:59, 15 Sty 2011    Temat postu:

Ponieważ czytuję WRC miałem okazje czytać już wcześniej ten artykuł, dla przypomnienia przeczytałem go ponownie. Wiem również, że człowiek który to pisał zna się doskonale na tym co piszę a charakter tekstu w stylu niedowierzającego laika jest podyktowany trafieniem w odbiorcę. Nie ważne czy ten sam test przeprowadzimy na przed potopowym silniku z CC czy najnowszym BMW czy zależność nie będzie taka sama ? Jeśli natomiast nie zgadzasz się z czymś w tym tekście to napisz konkretnie co jest nie prawdziwe wg Ciebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:16, 15 Sty 2011    Temat postu:

tu sobie poczytaj [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dorian
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Chorzowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:46, 15 Sty 2011    Temat postu:

Nie chce mi się wdawać w dyskusję, bo mam teraz inne rzeczy do roboty. Możemy ewentualnie wrócić do tematu po egzaminie.

Ale aby nie być gołosłownym podam jeden przykład: jest to przy okazji jedna z większych głupot napisanych w tym tekście, a znajdująca się już w czwartym zdaniu (!):"Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów..."
Otóż samo słowo "oktanowość" jest nie do końca poprawne, ale nie czepiajmy się szczegółów.

Istotna jest ta "zawartość oktanów" - co to w ogóle znaczy?? Czy jeżeli jako paliwa użyjemy czystego alkoholu etylowego czyli C2H5OH czyli etanolu, który oktanów w ogóle nie zawiera, to znaczy, że liczba oktanowa naszego paliwa wynosi 0???

Otóż NIE!

Chodzi o to że, jeżeli masz benzynę np, o LO=95 to oznacza, że paliwo ma takie właściwości jak mieszanka paliwa wzorcowego 95% izooktanu oraz 5% n-heptanu.

Izooktan ma LO=100, natomiast n-heptan ma LO=0

Polecam trochę więcej fachowej literatury, a nie co mniej od tuningowców czerpiących wiedzę od Pana Henia z warsztatu za rogiem.

I błagam nie piszcie mi teraz, że tekst jest celowany do laików, więc ma taki styl, bo to jest zwykłe wprowadzanie czytelnika w błąd!

I na marginesie dodam tylko, że owszem ważne na jakim silniku i w jakich warunkach przeprowadzimy test ponieważ liczba oktanowa nie jest stałą fizykochemiczną, a co za tym idzie jest zależna od warunków badania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubatini
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:19, 15 Sty 2011    Temat postu:

no i wszystko pieknie ladnie - tylko podaj nam Dorianie te wiecej fachowej literatury, hmm? bo u Mackowskiego jest to samo co napisal i Pawel i Ty... a calosc rozbija sie wlasnie o jakies cos wiecej... ja wczoraj przesiedzialem 2h w nocy zeby pomoc cos koledze i niestety z fachowa literatura jest problem. pelno dyskucji na forach jak to w wiesfurze dzieki 3 oktanom osiagamy zajebista wiesfure zapierdalajaca z predkoscia kosmiczna a do tego pali tylko polowe... az sie slabo robilo czytajac to.. czasem znalazl sie ktos kto wytlumaczyl "chopakom" ze myla sie troche... no ale nie bylo tam nic co by do referatu wrzucic... Oswiec nas zatem jakimis fachowymi pozycjami literaturowymi Wink

btw w ramach czepliwosci to badanie mocy na hamowni tez zalezy od warunkow atmosferycznych i to nawet o kilka koni potrafi sie różnic (z tego co pamietam na jakims smigu wyszlo ok 2-3KM roznicy)


Ostatnio zmieniony przez zubatini dnia Sob 20:23, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dorian
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Chorzowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:56, 15 Sty 2011    Temat postu:

być może uda się coś na ten temat znaleźć w książce Sławomira Lufta "Podstawy budowy silników", ale za wiele na temat paliw tam nie będzie. Link od Adama jest wart uwagi, zaglądałem tam i jest sporo informacji. Poza tym, to niestety trzeba się trochę wysilić i poszukać czegoś w bibliotece.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
R1-E
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Błotnica Strzelecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:21, 16 Sty 2011    Temat postu:

o kurna ale temat Very Happy LPG ma 120 octan a jest większe spalanie, ON ma mniej a jest mniejsze spalanie Razz

Z kolegami w KJSach jeździmy na 98, 99, 99+ i pali nam tego w cholerę Wink

Rajdowcy w Dakarze jeżdżą na AvGas czyli 110 octan Smile


Powiedziałbym że LO jest jedną z ostatnich rzeczy jaka decyduje o spalaniu.
Powodzenia z tematem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dorian
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Chorzowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:41, 16 Sty 2011    Temat postu:

Akurat LPG ma LO=108, natomiast olej napędowy charakteryzuje liczba cetanowa(LC) czyli skłonność do samozapłonu, LC=100 ma cetan, natomiast LC=0 ma alfa-metylonaftalen.

W sporcie raczej nie chodzi o jak najniższe zużycie paliwa, tylko o jak najlepsze osiągi, zatem problem należy rozpatrywać na samochodach "cywilnych", które mają silniki zdolne "spożytkować" odpowiednio paliwo o większej liczbie oktanowej (a cc się do nich nie zalicza).

Generalnie temat rzeka i można by napisać rozprawę habilitacyjną o wpływie LO na moc i spalanie.

PS powiedziałbym, że LO jest jednym z kluczowych czynników zewnętrznych, które decydują o zużyciu paliwa, ale równie ważną kwestią są możliwości i "nastawy" silnika (jako czynnik wewnętrzny)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:23, 16 Sty 2011    Temat postu:

tutaj jest pełno informacji [link widoczny dla zalogowanych] - tyle, że trzeba logować się z komputera uczelni i wiedzieć co wpisać do wyszukiwarki. a przejrzeć w domu można sobie z tego linka [link widoczny dla zalogowanych] no i jak ktoś ma nadmiar gotówki to może kupić artykuł za 40euro Razz (z tego pierwszego linka na uczelni można ściągać te same artykuły za free)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
R1-E
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Błotnica Strzelecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:45, 16 Sty 2011    Temat postu:

...ale nawet Maćkowski w swojej książce pisze (na stronie 58 ), że większa LO to większe spalanie, jeżeli nie zmienimy stopnia sprężania i kąta wyprzedzenia zapłonu. Trzeba zaingerować w silnik, inaczej się nie da.

Ostatnio zmieniony przez R1-E dnia Nie 13:47, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dorian
Samochodówka
Samochodówka



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Chorzowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:02, 16 Sty 2011    Temat postu:

no właśnie: jeśli nie zmieniamy, dlatego ważne jest jaki mamy silnik i do czego chcemy go użyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawjeu
Prezes



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:29, 16 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki za pomoc. Tak jak już było wspomniane, temat rzeka z prowadzącym o niesprecyzowanych wymaganiach...Masakra jakś

Ostatnio zmieniony przez pawjeu dnia Nie 14:29, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna -> Zajęcia / Archiwum studia inżynierskie(ES) / 7 SEMESTR / Badania Pojazdów Samochodowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin