Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

pytania na zaliczenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna -> Elektrotechnika i elektronika w pojazdach szynowych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marzena
Szynówka
Szynówka



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 19:58, 12 Gru 2011    Temat postu: pytania na zaliczenie

te pytania podał Wojdi:
1. ozn. drutu jezdnego + kształt drutu jezdnego+rysunek sieci trakcyjnej
2. podstacje trakcyjne - cele i zadania
3. cele stosowania kabiny sekcyjnej + 2 typy
4. rozpływ prądu w sieci trakcyjnej
5. silnik szeregowy: montaż w układzie + regulacja prędkości
6. silnik asynchroniczny: montaż w układzie + regulacja prędkości
7. wykres sprawności rozpływu energii
8. zasada działania wyłącznika szybkiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
osada
Szynówka
Szynówka



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:16, 12 Sty 2012    Temat postu:

jeszcze 2 takie pytanka
geometria sieci trakcyjnej
charakterystryka zawieszen
Powrót do góry
Zobacz profil autora
osada
Szynówka
Szynówka



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:25, 20 Sty 2012    Temat postu:

wie ktos o co mu chodzi w 4 i 7 pytaniu tak dokladnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MrBebok
Szynówka
Szynówka



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOPCIOWICE CITY :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:02, 20 Sty 2012    Temat postu:

a moze ktos wrzucic jego wyklady na maila ?Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marzena
Szynówka
Szynówka



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 19:06, 20 Sty 2012    Temat postu:

za chwilkę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebaT11
Majster



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:55, 25 Sty 2012    Temat postu:

to co opracowujemy pytania? Very Happy
Ja zaczne :
Wyłącznik szybki zbudowany jest z jednego elektropneumatycznego stycznika. Zadaniem wyłącznika szybkiego jest odłączenie obwodów WN od zasilania sieci trakcyjnej w przypadku pojawienia się w tych obwodach przeciążeń lub doziemnień oraz przy zaniku napięcia w sieci trakcyjnej.
Wyłącznik szybki na elektrowozach może być wyłączony na trzy sposoby:
- WYŁĄCZENIE SAMOCZYNNE - nastąpi po zadziałaniu przekaźników nadmiarowych (oprócz PN silników trakcyjnych), przekaźnika różnicowego, zanikowo-napięciowego.
- WYŁĄCZENIE ZAMIERZONE - nastąpi po odpowiednim przestawieniu przełącznika hebelkowego na pulpicie.
- WYŁĄCZENIE SAMOCZYNNE BEZPOŚREDNIE - nastąpi, gdy przez tak zwaną cewkę demagnesującą popłynie prąd o wartości przekraczającej dopuszczalną dla tego obwodu. W dużym uproszczeniu, działanie cewki demagnesującej polega na osłabieniu strumienia magnetycznego cewki podtrzymującej (która podtrzymuje stycznik WS w stanie załączenia) na tyle, że sprężyny wyłączające spowodują otwarcie styków głównych wyłącznika szybkiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebaT11
Majster



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:58, 25 Sty 2012    Temat postu:

Podstacja - Sieć trakcyjna na PKP zasilana jest z podstacji trakcyjnej, w której następuje przetworzenie prądu przemiennego z sieci energetycznej przemysłowej na prąd stały 3kV, którym zasilane są pojazdy trakcyjne.
Podstacje trakcyjne są rozmieszczone w odległościach od 15 do 28 kilometrów od siebie. Istnieją dwa sposoby zasilania sieci trakcyjnej na PKP przez podstacjie trakcyjne. Pierwszym z nich jest zasilanie z jednostopniową transformacją napięcia (najnowsze rozwiązania) oraz transformacją dwustopniową - najczęściej spotykaną na PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebaT11
Majster



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:00, 25 Sty 2012    Temat postu:

Kabina sekcyjna - Przy zasilaniu linii dwutorowych (lub więcej torowych) po środku odległości między podstacyjnej stosuje się dodatkowo kabiny sekcyjne.
Głównymi korzyściami z zastosowania kabin sekcyjnych są: zmiejszenie spadków napięć na odcinku międzypodstacyjnym oraz zmniejszenie obszaru, na którym zostaje wyłączone zasilanie na wypadek awarii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna -> Elektrotechnika i elektronika w pojazdach szynowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin